Seara de folk

18 Noi

Ca adolescenta aveam un „drog”  pentru serile de joi, mai precis ascultam emisiunea de radio realizata, la inceputul anilor ’80, de catre poetul Adrian Paunescu. Datorita acestei emisiuni si a influentei Cenaclului Flacara, care promova muzica folk, mi-am dorit si am reusit sa invat sa cant la chitara. Am bucuria ca, peste ani, am reusit sa insuflu si fiului meu dragostea pentru acest gen muzical.

Nu intamplator mi-am adus aminte de acel program radiofonic, care-mi bucura sufletul si imi incanta auzul, si recunosc ca datorez aceste aduceri aminte lui Carmen si rubricii sale dedicate muzicii „generatiei in blugi”.

Cred ca imi dati dreptate ca o prima seara de joi, dedicata folkului, nu poate sa inceapa decat cu un … Om bun!

Asa ca ii astept pe Carmen, Teo, Gabriela Elena, Sorina, Zina, Cristian, Geanina, Ada, Andrei, Incertitudini, Uraniu, Ileana, Ela, Monica, Daniela, Crista, Lora, Gratiela, Sanda, Adrian, adica pe toti cei care si-au facut timp sa ma viziteze in ultima perioada, sa mai treaca pe aici si in seara asta sau in zilele ce vin, astfel incat, impreuna, sa „fredonam” cantecele tineretii noastre.

26 Răspunsuri to “Seara de folk”

  1. cati 19 Noiembrie 2010 la 6:53 pm #

    Mie imi spune ca la acest post nu sunt comentarii si ca accesul la comentarii e restrictionat. Acesta e un test.

  2. Carmen Negoita 19 Noiembrie 2010 la 7:01 pm #

    O foarte bună alegere pentru prima seară de folk. Un folk bun nu putea începe decât cu un Om bun.🙂

  3. fata din vis 20 Noiembrie 2010 la 8:23 am #

    seara de joi era si preferata mea.🙂 Mereu ma certam cu tata pentru ca pe durata emisiunii de folk nu putea asculta Radio Europa Libera. Evident ca eram castigatoare, daca nu, eram bosumflata o saptamana. Si tatalui meu ii placea muzica folk incat cred ca uneori, in mod intentionat, ma lasa sa stau ca pe ace, asteptand sa vad care avem prioritate la aparatul de radio.

  4. Gratiela 20 Noiembrie 2010 la 10:44 am #

    M-a emotionat foarte tare cantecul acesta…cat si imaginile cu romanii din tribune..romani adevarati…mi-a atins sufletul de nationalista, chiar daca eu pe vremea aia de abia ma nasteam….

  5. Crista 20 Noiembrie 2010 la 7:46 pm #

    E frumos! Mi-am adus aminte de momentele petrecute pe plaja la Costinesti… Un gen muzical care sper sa nu moara!

  6. monica 22 Noiembrie 2010 la 12:11 am #

    Gabriela, eu recunosc ca eram micuta pentru seara de joi dar ce stiu foarte bine, stiu ca atunci cand m-am facut destul de mare ca sa pricep, am gasit niste viniluri de-ale tatalui meu cu cenaclul si de-atunci……de-atunci mi-au ramas in suflet si in minte si am ascultat tot ce am gasit pe caseta sau vinil
    Acum ,mai ales acum ca sunt departe de casa Om bun ma rascoleste si nu imi aduce aminte de seara de joi ca voua dar sigur imi aduce aminte de focuri la munte, de chitara si de voci cantand Om bun sau Fara petale sau melodii de-ale Tatianei Stepa. Imi aduce aminte numai de lucruri frumoase pe care nu le voi uita niciodata. Pentru tine si pentru voi toti si replica mea imediat. Preferatele mele,picaturi de soare pentru suflet si minte

  7. monica 22 Noiembrie 2010 la 12:25 am #



    acestea sunt
    cu greu gasite pentru ca nu imi merge conexiunea
    ti le si vi le daruiesc cu drag si dor de casa

  8. Gabriela 22 Noiembrie 2010 la 9:25 am #

    # Cati – Multumesc pentru vizita! Te mai astept sa treci.
    # Carmen – Am fost incantata sa constat, din comentariile de pe blogul tau, ca sunt inca destui cei care agreeaza acest gen muzical. Marturisesc ca tu, cu rubrica ta de duminica, mi-ai dat ideea acestei seri de folk. Pe viitor, te astept si cu propuneri muzicale, pentru ca fata de altii, tu chiar „simti” folkul.
    # Gabriela Elena – Multumesc pentru atentia pe care mi-o acorzi in ultima vreme. Poate joia ce vine, vei simti nevoia sa „fredonam” impreuna un cantec, la propunerea ta.
    # fata din vis – Ma bucur ca ti-am trezit amintiri frumoase.
    # Gratiela – Tine aproape, pentru ca mai am in tolba cantecele bune de propus si de emotionat pe cei cu suflet de artist.
    # Teo – Multumesc pentru gest! Totusi eram curioasa ce replica folkista imi dai. Poate pe viitor.
    # Crista – Seara aceea de la Costinesti mi-a ramas aproape de suflet. Anterior am scris despre acea seara magica: http://www.gabrielaneagu.info/2010/05/09/festivalul-folk-you/
    # Monica – Recunoaste ca fost o rascolire si o senzatie placuta! Bravo ca ai spart ghiata si ai propus spre auditie doua cantece superbe! Din articolul recomandat Cristei, se observa ca „m-ai ciuruit” cu primul, cat despre al doilea il cantam la chitara cu aceeasi placere cu care cantam „Om bun”.

  9. Carmen Negoita 22 Noiembrie 2010 la 11:19 pm #

    Iată şi propunerea din partea mea:

    Are acelaşi fior ca melodia Om bun aleasă de tine.
    Seară frumoasă!

  10. Geanina Lisandru 24 Noiembrie 2010 la 9:31 am #

    O alegere pe gustul meu. Mulţumiri şi dacă mi se permite, las şi eu o melodie dragă sufletului meu:

    Muncim ca niste slave zi de zi
    Frumoase am fost pe cel dintai traseu
    Si condamndarea de a ne urati
    Chiar voi ce ne iubiti,ne-o dati mereu.

    Stam in picioare de cu zori
    Si va mirati ca nu mai sunt subtiri
    Dar voi care va credeti tot feciori
    De ce nu aratati ca niste miri?

    Pe unde ne dati dreptul de-a munci
    Lucram istovitor cu voi in rand
    Din cand in cand in burti de dati copiii
    Iar voi plecati la altele,razand.

    R:V-am tot iertat,v-am tot acoperit
    Si sa mai amanam nu-i intelept
    Ar fi sa recunoastem,in sfarsit
    Femeia n-are totusi,niciun drept.

    Si uneori pacatuim curat
    Crezand prin lacrimi mari de ochi atei
    Ca insusi Dumnezeu este barbat
    Si nu le intelege pe femei

    Dar vai a fost odata prea frumos
    Versuri Tatiana Stepa – Durere femeiasca
    de pe http://www.versuri.ro
    Ca-n filmele de dragoste a fost
    Si acum ne omoram sarguincios
    Si zilnic ne distrugem,fara rost

    Ne-nvinge viata fara rost
    Si voi ne-nvingeti intr-un mod cainesc
    Traim ca niste vaduve de front
    Si mainile mereu ni se aspresc.

    R:

    Acum cand auzitit acest repros
    Priviti fara privire inapoi
    Incuviintati din cap,marinimosi
    Si credeti ca nu-i vorba despre voi.

    Si totusi este vorba despre toti
    Sunteti la fel de rai si de flamanzi
    Durerea femeiasca pentru soti
    E-un credit fara giruri si dobanzi.

    Va e urat cu noi,va e urat
    Si ne-ati ucide,dragilor barbati
    Noi nu va mai rugam,decat atat
    Puteti sa ne jigniti,sa ne-njurati
    Dar faceti-o cu tonul coborat
    Si pana adorm copiii,asteptatï.

    Zile pline de frumos alături de cei dragi!

  11. Geanina Lisandru 24 Noiembrie 2010 la 9:32 am #

  12. Gabriela 24 Noiembrie 2010 la 3:53 pm #

    # Geanina – Tatiana Stepa avea o voce incredibil de frumoasa. De cand am auzit pentru prima data acest cantec, mi-am zis ca parca isi canta nefericirea ei. S-ar putea sa nu fi gresit in apreciere.
    Uite si replica mea:

    Geanina, te astept si joia aceasta, la seara de folk.

  13. Zina 25 Noiembrie 2010 la 9:04 am #

    Gabriela, ai reusit sa-mi topesti inima ! Din toti folkistii l-ai ales pentru inaugurare pe acela care mi-a fost cel mai drag, Dan Andrei Aldea. Din toate cantecele, pe cel care mi-a placut cel mai mult, Om bun…Daca iti mentii intentia, voi fi nelipsita joia, de la seara de folk🙂

  14. Geanina Lisandru 25 Noiembrie 2010 la 9:40 am #

    O altă melodie la care eu ţin enorm. Am reascultat-o acum cu mare drag şi bucurie în suflet.

    Mulţumesc.

    Revin diseară pentru o altă porţie de calitate.

    Zile pline de iubire alături de cei dragi!

  15. incertitudini 25 Noiembrie 2010 la 10:23 am #

    Mi-am început ziua, la o cafea, cu muzica unor ani de care mi-e dor!!
    Să-ți fie vremea plină de bucurii!

  16. Mirela Toma 25 Noiembrie 2010 la 11:08 pm #

    Se pare ca noi, fidelele invitatiilor tale, mai mult sau mai putin vizibile(m-as putea numi persoana din umbra), gandim la unison. De o ora o ascult pe Tatiana Stepa si nu ma puteam hotari ce varianta sa va trimit.Oricum optasem pentru „Durerea femeiasca”, mai ales pentru ca astazi, 25 noiembrie este Ziua Internationala pentru Eliminarea Violentei asupra Femeii. Alesesem o alta varianta…

    Iti doresc o seara frumoasa, alaturi de prietenii minunati pe care ii ai!

  17. URANIU 4 Decembrie 2010 la 9:56 pm #

    …raspund cu mare placere invitatiei si revin cu o ,,replica”…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Marul lui Adam si Eva « Gabriela Elena - 20 Noiembrie 2010

    […] are mere. Adam a luat un mar. Cate mere are acum […]

  2. Poveste de vis (14) « Blogul lui Teo Negură - 20 Noiembrie 2010

    […] Matei, Florin Morosan, Flory,  Fosile,  Gabitu, Gabriela Elena, Gabi Ilies, Gabi,  Gabriela Neagu, Geanina, George, Giana, Gigi, G1B2I3, Hai ca se poate, Hai la plimbare, Ioan Sorin Usca, […]

  3. CETATEA BRAŞOVULUI (7) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI - 21 Noiembrie 2010

    […] Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Ion Toma Ionescu, Melami, Mirela Pete, Paul Gabor, […]

  4. CETATEA BRAŞOVULUI (8) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI - 22 Noiembrie 2010

    […] Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Ion Toma I0nescu, Melami, Melicovici, Mirela Pete, […]

  5. Weekend versus Monday « Gabriela Elena - 22 Noiembrie 2010

    […] O alta parere: […]

  6. Vis « Cristian Dima - 22 Noiembrie 2010

    […] Matei, Florin Morosan, Flory,  Gabitu, Gabriela Elena, Gabi Ilies, Gabi,  Gabriela Neagu, Geanina, George, Giana, Gigi, G1B2I3, Hai ca se poate, Hai la plimbare, Ioan Sorin Usca, […]

  7. CLIPELE DEVENISERĂ LUNGI « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI - 22 Noiembrie 2010

    […] Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Ion Toma I0nescu, Melami, Melicovici, Mirela Pete, […]

  8. CETATEA BRAŞOVULUI (9) « Carmen Negoiţă FOTOGRAFII ŞI GÂNDURI - 23 Noiembrie 2010

    […] Lisandru, Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Ion Toma Ionescu, Melami, Mirela Pete, Paul Gabor, […]

  9. CETATEA BRAŞOVULUI (6) « Blogul lui CARMEN - 31 Ianuarie 2011

    […] Dan din Maramureş, Doina Popescu, Flavius Obeadă, Gabitzu, Gabriela Elena, Gabriela Ilies, Gabriela Neagu, Geanina Lisandru, Georgiana Mocanu, Ioan Usca, Melami, Mirela Pete, Paul Gabor, Se-cret, Simion […]

Lasă un răspuns

