Trebuie sa traiesti foarte delicat …

14 Feb

Sunt momente in care tanjesc dupa o carte, un film, un spectacol de teatru, un concert, chiar si inregistrat, o emisiune sau, cel putin, un articol bun, adica dupa acele lucruri care ar avea darul sa-mi faca ziua speciala. La capitolul muzica nu ma pot plange ca as dori ceva mai mult decat am parte aproape zi de zi si asta pentru ca, de cativa ani buni, Andrei ma rasfata cu fel de fel de muzici placute, fie cantate, fie selectate de el. De multe ori imi pun intrebarea ce detector are in dotare, de le descopera cu asa usurinta? Daca stau sa ma gandesc, muzica de calitate a facut parte dintotdeauna din viata mea, de aceea nu o mai percep ca pe ceva special, ci ca pe ceva normal sa-mi fie zilnic aproape.

Poate va intrebati ce inseamna pentru mine o emisiune buna? Am doar trei exemple, de emisiuni pe gustul meu: „Profesionistii” Eugeniei Voda, „Nocturnele” Marinei Constantinescu si „Garantat 100%” a lui Catalin Stefanescu. Din pacate, primele doua sunt „exilate” la ore tarzii, pe motiv ca au un rating scazut. Dar mai bine asa, decat TVR-ul sa le scoata din grila de programe. Dupa aproape zece ani de existenta, cred ca nu gresesc daca afirm ca cele trei emisiuni sunt adevarate embleme ale televiziunii nationale.

Desi ador aceste emisiuni culturale, am constatat ca, deseori, le ratez, datorita orelor tarzii. Cand, totusi, oboseala nu ma invinge si reusesc sa-mi alung somnul, ma simt victorioasa atunci cand semnez, la miezul noptii, condica de prezenta in fata televizorului. Numai ca, de putin timp, o parte din regretele legate de ratarea intalnirilor speciale s-au mai atenuat, pentru ca am descoperit un site unde, cand si cand, pot vedea, la o ora rezonabila, cate un … profesionist, ales de mine. Acum cateva zile, mi-am oferit placerea de a-l revedea pe Johnny Raducanu, iar aseara i-am sorbit vorbele Oanei Pelea. Cand gazda emisiunii a intrebat-o care replica ii este aproape de suflet, Oana a spus simplu: „Trebuie sa traiesti foarte delicat, ca altfel n-are niciun haz!”.

Si daca va numarati printre cei carora li se pare nedrept ca, in Romania zilelor noastre, multe nonvalori au fost ridicate la rangul de valori, va ofer sansa unui antidot care sa va faca sa mai dati uitarii amaraciunea pricinuita de acest fapt.

Si ca sa concluzionez, mai bine de noi, cei care ne straduim sa traim delicat, decat de ei, cei care traiesc … calcand peste cadavre.

27 Răspunsuri to “Trebuie sa traiesti foarte delicat …”

  1. Zina 15 Februarie 2011 la 12:32 pm #

    Ce surpriza uimitoare si ce dar nepretuit, acest „antidot”. Multumesc, Gabriela, nu stiam de existenta acestui site, o oaza in desert !

  2. dama fara camelii 15 Februarie 2011 la 12:44 pm #

    Tot timpul ne rasfeti cu daruri virtuale !

  3. aA 15 Februarie 2011 la 1:58 pm #

    imi tot povestea mama de emisiune eugeniei voda, dar eu cum nu ma uit la TV, imi era greu sa tin minte sa urmaresc, chiar daca nu dormeam la ora aceea. multumesc pt pont😉

  4. Carmen Negoita 15 Februarie 2011 la 7:00 pm #

    Rar mai apuc să mă uit pe la televizor. De obicei prefer seara un film pe HBO, asta dacă nu am treabă pe calculator. Nici nu prea mai caut relaxarea in fata micului ecran, pentru că sunt sătulă de nonvalorile afişate. emisiunile prezentate cred că reprezintă excepţia. Dar o excepţie foarte bună.

  5. Ela 15 Februarie 2011 la 11:41 pm #

    Multumesc Gabi pentru aceasta informatie. Este singura emisiune pe care o apreciez in mod deosebit si pe care o vad in reluare marti de la ora 17, fiind difuzata pe TVR Cultural. Uneori nu am timp sa o vad si parca saptamana este putin mai ….saraca. Bravo!!!!!!.

  6. Adrian 16 Februarie 2011 la 1:49 am #

    Sunt emisiuni la care ai ce vedea, dar meritul cel mai mare este a omului care are ce spune, iar ce spune are si substanta!

  7. Teo Negura 17 Februarie 2011 la 2:13 am #

    Numai traind in acest fel ne pastram gingasia launtrica pe care-am primit-o la nastere. Nu dezumanizarea rasei inseamna evolutie, ci conservarea ei, intr-un atat de ostil mediu social.

  8. Mirela 17 Februarie 2011 la 8:33 pm #

    Trebuie sa recunosc ca ai facut cateva recomandari demne de luat in seama. Demult nu mai urmaresc emisiuni la televizor, si asta din cauza orelor tarzii de care amintesti, dar si a reclamelor care dau buzna, alterand calitatea emisiunii si buna mea dispozitie! Multumiri Oanei Pelea pentru indemn…cred ca nici n-as putea altfel!
    O seara calma, calda, plina de relaxare si …emisiuni bune, la ore normale (ca deziderat, cel putin).🙂

  9. Daria B. 17 Februarie 2011 la 9:41 pm #

    Gabriela, emisiunile astea le mai găseşti şi pe site-ul http://www.tvr.ro, la emisiune de la A la Y, înregistrări… pentru când le ratezi la orele târzii, sau chiar şi pe youtube pe unele🙂

  10. Aurora Georgescu 17 Februarie 2011 la 10:21 pm #

    Waw!!! Gabriela, ce surpriză de proporţii ! Ador emisiunile Eugeniei Vodă. Mulţumesc muuuuult!!!!!!

  11. incertitudini 17 Februarie 2011 la 11:55 pm #

    Văd emisiunea Eugeniei Vodă de ani buni, cu mare plăcere!
    Am aceeași senzație de bine, pe care o aveam , urmărind ”Serata muzicală„ a lui Iosif Sava. Am suferit enorm , sincer, când maestrul s-a stins.
    Sunt total de acord că trebuie să-i dai sufletului frumusețea care îl hrănește!
    Tocmai de aceea, merg , săptămânal , la concert- este porția mea de libertate!
    p.s. Îmi place să-mi scald auzul în piesele alese de fiul tău!
    Vă mulțumesc amândurora!

  12. Iulia Mihai 18 Februarie 2011 la 12:30 am #

    As enumera cateva chiar si de pe la TVR Cultural🙂

  13. Gabriela 18 Februarie 2011 la 9:08 am #

    Multumesc tuturor celor care au trecut pe aici ! Din comentariile voastre am sesizat ca multi ati fost incantati sa aflati de acest site.
    Cand am descoperit acest site, mi s-a parut ca am dat peste o mica comoara. Cu toate acestea, nu am putut pastra informatia numai pentru mine si, cu bucurie, am impartit-o cu voi, asa fel incat sa va ofer si voua sansa de a avea momente speciale, vizionand aceste emisiuni inregistrate.
    Eugenia Voda are un fel iscusit de a-si descoase interlocutorii si de a-i pune in valoare. Ador lumina jucausa din privirea ei. Si delicatetea ei.

  14. Gabriela 18 Februarie 2011 la 9:13 am #

    # Gina – Si eu am avut, ca si tine, o senzatie de gol atunci cand Iosif Sava a plecat dintre noi, lasandu-ne fara acele „bijuterii” de serate muzicale; unii dintre noi, ne hraneam sufletul cu emisiunile sale.

  15. altcersenin 19 Februarie 2011 la 2:57 am #

    intr-adevar- emisiuni de calitate…si pacat ca au fost „exilate” la ore tarzii…nu e drept…

  16. VirtualKid 19 Februarie 2011 la 10:23 am #

    As mai adauga in lista si „Travelling circular” al lui Ducu Darie.

  17. Gabriela 19 Februarie 2011 la 10:48 am #

    # VirtualKid – Din cate stiu emisiunea “Travelling circular”, prezentata de Iuliana Ciugulea si regizata de Ducu Darie, nu a avut sansa sa ramana in grila de programe TVR, macar si la ore tarzii. Din pacate!

  18. Alex 19 Februarie 2011 la 11:33 pm #

    Mă bucur că am aflat de site-ul d-nei Eugenia Vodă. Aşa am ocazia să văd sau să revăd aceste emisiuni minunate, cu oameni minunaţi. Chiar dacă unii socot „nerentabile” aceste emisiuni, toate cele trei menţionate sunt prilejuri frumoase de a vedea şi auzi oameni cu adevărat de valoare, oameni care pot fi modele pentru cei mulţi. La cât se promovează mediocritatea….e mare lucru să mai vezi şi oameni de seamă.
    „Să trăim delicat” – ce îndemn frumos din partea unui suflet delicat!
    O seară bună!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Trebuie sa traiesti foarte delicat … - Ziarul toateBlogurile.ro - 14 Februarie 2011

    […] Trebuie sa traiesti foarte delicat … Mon Feb 14, 2011 22:37 pm Sunt momente in care tanjesc dupa o carte, un film, un spectacol de teatru, un concert, chiar si inregistrat, o emisiune sau, cel putin, un articol bun, adica dupa acele lucruri care ar avea darul sa-mi faca ziua speciala. La capitolul muzica nu ma pot plange ca as dori ceva mai mult decat am parte […] […]

  2. Fragil « Gabriela Elena - 16 Februarie 2011

    […] vă întrebaţi dacă avem ceva perfect în noi atunci răspunsul ar putea fi: […]

  3. Un an … | Noaptebunacopii's Blog - 17 Februarie 2011

    […] http://www.gabrielaneagu.info/2011/02/14/trebuie-sa-traiesti-foarte-delicat/ […]

  4. Cu Naşul la psihiatru – în varianta CFR (2) « Blogul lui Teo Negură - 17 Februarie 2011

    […] Bob,  Arcadia, Buimacii, Caius, Daniel Urda, Dispecer, Flavius Obeadă, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Neagu, Gabi Savitsky, Gând licitat, George Valah,  Giana, Link Ping, Lora, Melami, Mesterul Manole, […]

  5. Magie aromată. Venezia, profumo di Laura Biagiotti « Mirela Pete. Blog - 17 Februarie 2011

    […] Bob,   Buimacii, Caius,  Dispecer, Flavius Obeadă, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Neagu, Gabriela Savitsky,  Georgiana, Link Ping,  Melami, Adela, Se-cret, Aurora-Stropi de suflet,  […]

  6. Ce-ai pierdut? « Gabriela Elena - 17 Februarie 2011

    […] în ei şi să-l dăruiască, acesta reprezentând pentru ei un mister, dar unele mistere nedescoperite sunt chiar dintre cele de la care ţi-ai întors […]

  7. Personalitati cu clasa: Sofia Vicoveanca | Redsky2010's Blog - 18 Februarie 2011

    […] ca sangele apa nu se face si oriunde traim nu cred ca uitam de unde ne tragem. In urma unui post al Gabrielei Neagu, am descoperit o emisiune de care am auzit vorbindu-se si care mi s-a parut foarte interesanta. […]

  8. Povești parfumate, parfumuri povestite « Mirela Pete. Blog - 18 Februarie 2011

    […] Caius,  Dispecer,  Carmen , Flavius Obeadă, Carmen Negoiță, Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Neagu, Gabriela Savitsky,  Georgiana, Buimacii, Link Ping,  Melami, Adela, Se-cret, Aurora-Stropi de […]

  9. La Carcassonne « Mirela Pete. Blog - 19 Februarie 2011

    […] Negoiță, Aurora-Stropi de suflet, , Redsky,   Gabi123, Gabriela Elena, Gabriela Neagu, Gabriela Savitsky,  Georgiana, Link Ping,   Adela, Se-cret,  Teo Negura, Theodora, Cati, […]

Lasă un răspuns

