Am vazut … Pasarea verde

6 Mar

Aseara, pe scena Teatrului Al. Davila din Pitesti, am vazut jucandu-se spectacolul Pasarea Verde, de Carlo Gozzi, in regia lui Bogdan Cioaba. Reprezentantia, in care au jucat 16 actori, a durat aproape trei ore, dar spectatorii am sesizat ca nu s-au plictisit, fiindca au avut parte de ceva inedit pentru un teatru de provincie, adica de un basm venetian, o comedie dramatica, cu parti fantastice, dar si cu muzica live. Desi premiera a avut loc in toamna anului trecut, cu toate acestea au fost foarte multi spectatori in sala, lucru care mi-a confirmat, in avans, ca voi vedea un spectacol de zile mari.

Pentru a va convinge ca a fost un spectacol de exceptie, in care scenele comice s-au impletit cu unele de un profund dramatism, va recomand sa cititi cronica scrisa in noiembrie 2010, dupa premiera,  intr-unul din cele mai cunoscute ziare pitestene.


Dupa parerea mea, cel mai dificil si, in acelasi timp, cel mai reusit rol a fost cel al personajului-cheie al spectacolului, cocosatul Pantalone, primul ministru al Casei Regale, care a fost interpretat magistral de actrita Luminita Borta. Aceasta a jucat  timp de aproape trei ore în genunchi. Actorii nu au ratat ocazia de a protesta, intr-un mod artistic, fata de taierea salariilor cu 25%, fapt care a atras aplauzele publicului. Cu alte cuvinte, Primul ministru Pantalone, scund ca si Boc, a anuntat taierea salariilor slujitorilor curţii regale cu 25%.

7 răspunsuri to “Am vazut … Pasarea verde”

  1. Geocer 6 Martie 2011 la 11:05 am #

    Trebuie neaparat sa vad si eu acest spectacol. Aveam de gand sa vin aseara la teatru, dar n-am reusit sa aflu de pe net ce se joaca, asa ca am renuntat. Nu-i nimic, vor mai fi reprezentatii.

  2. incertitudini 6 Martie 2011 la 2:39 pm #

    Gabriela,
    Chiar nu am știut..Îmi pare rău, poate cu altă ocazie văd și eu spectacolul.!
    Mi-a plăcut cronica! O cunosc pe doamna Neagoe- fiului celui mare i-am fost profesoară și dirigintă.
    Pentru ziua noastră, am primit un bilet la teatru, luni seară!
    Zile frumoase îți doresc!

  3. aA 7 Martie 2011 la 1:16 pm #

    un regal teatral, ce frumos!
    cred ca ar fi timpul sa ies din cochilie, sa mai vad si lumea din afara, chiar daca inca e frig.

  4. Adrian 7 Martie 2011 la 10:25 pm #

    Este de vazut dupa ce se termina cu protestele, pentru ca un om se duce la teatru (nu de revista) sa vada un act cultural, nu „Mondenii”.

  5. Crista 8 Martie 2011 la 12:56 pm #

    Mi-ar placea sa merg sa vad spectacolul. Chiar zilele trecute am fost la teatru si am vazut o „lectie de religie” pusa in scena cu ajutorul d-lui regizor Varodi, o piesa in care actori au fost elevi ai CNICB si Colegiului Economic. A fost frumos…, educativ! Este placut sa mergi la teatru!

  6. incertitudini 8 Martie 2011 la 6:24 pm #

    La mulți ani!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Popii pe bancă – Dialoguri nocturne « Cristian Dima - 7 Martie 2011

    […] Mazilu, Camelly, Gabriela Neagu, Iulia Diana Mihai, La bulivar, Word of Solitaire, Incertitudini, Giana, Nice, Photographis, […]

Lasă un răspuns

