Am vazut Roma …

7 Mar

Am vazut Roma … prin ochii copilului meu si prin obiectivul aparatului sau de fotografiat, marca Sony. Duminica, adica ieri, am vazut pozele pe care el le-a facut saptamana trecuta, in capitala Italiei, insotite si de explicatiile unui excursionist incantat de ceea ce s-ar putea numi aventura vietii lui, de pana acum. Pentru ca, nu-i asa, este o aventura sa zbori pentru prima oara cu avionul si, mai ales, sa pleci cu un grup de 40 de tineri, din care, initial, sa cunosti doar trei-patru persoane. Dar aceste lucruri nu l-au impiedicat pe Andrei, sa gandeasca ca, de data asta la propriu, la inceputul lui martie 2011,  toate drumurile duc la Roma, cand iti si propui ca visele tale sa prinda contur.

Am trait intens evadarea lui din spatiul mioritic si m-am bucurat pentru clipele de fericire pe care i le-am intuit citindu-i jurnalul de calatorie, postat, in timp util, pe blogul sau. Am uitat sa va spun ca, in astfel de situatii, sunt o mama moderna, care, incercand sa nu-si sufoce fiul cu telefoanele si cu temerile sale, il urmareste discret prin ceea ce a mai scris pe blog sau pe twitter.

Cu toate ca nu am ajuns, inca, pe acele meleaguri, mi-am promis, convinsa fiind de povestitorul si fotograful amator Andrei, ca intr-o zi o voi face si, cu certitudine, voi exclama, ca si fiul meu, I LOVE ROME ! Si daca ma intrebati cate zile i-au trebuit sa se indragosteasca de acest oras, va raspund ca numai cinci.

http://embed.trilulilu.ro/audio/kostantyno/b4108ff117feaf.swf
Laura Pausini – Cinque giorni

16 răspunsuri to “Am vazut Roma …”

  1. Zina 8 Martie 2011 la 9:12 am #

    Şi eu iubesc Roma, dar nu o cunosc decât din filme, fotografii şi povestirile altora, inclusiv cele ale lui Andrei al tau ! 🙂 Sper ca anul ăsta să reuşim să vizităm şi noi Oraşul Etern.

  2. cati 8 Martie 2011 la 12:02 pm #

    O zi frumoasa cu multe bucurii. La multi ani!
    Si, candva sa cunosti Roma personal si sa ne-o povestesti la persoana I.

  3. aA 8 Martie 2011 la 12:04 pm #

    e orasul care mi-a placut cel mai mult, e parca croit pe sufletul meu. l-am vizitat de doua ori, dar as mai merge oricand. sunt atatea de vazut!
    la multi ani,gabriela, o zi minunata!

  4. Aurora Georgescu 8 Martie 2011 la 12:15 pm #

    Roma! Oraşul celor şapte coline. Minunat. Iţi doresc din tot sufletul săl vizitezi pas cu pas cetatea eternă şi aparatul de fotografiat sa imortalizeze tot ce vei dori sa pastrezi în album.
    Pentru azi, la mulţi ani şi o urare pe care am lasat+o pe toate blogurile pe care am zabovit câteva clipe azi:

    “Să ai curajul să spui da
    Să ai curajul să spui nu
    Şi-n fiecare clipă grea
    Să ai curajul să fii tu.

    Să ştii să crezi când alţii te înşeală,
    Să te ridici când alţii te doboară,
    Să poţi păstra, când alţii vor s-alunge,
    Să râzi, chiar dacă sufletul îţi plânge,
    Şi cald tu să rămâi, chiar dac-afară ninge.
    ACEASTA-I ARTA DE-A ÎNVINGE!“
    Rudyard Kipling

  5. cartim 8 Martie 2011 la 4:08 pm #

    Ma bucur ca ai ajuns sa vezi Roma , iti doresc sa ajungi si la alte destinatii mai atragatoare.

    Am venit sa ti las o zambila in aceasta z speciala .
    La multi ani!

  6. CARMEN 8 Martie 2011 la 6:09 pm #

    Minunat mod de a calatori! Gabriela esti o mamica dulce!Felicitari pentru hotarârea si curajul adoptat!
    (fetele mele au plecat de la 16 ani, în fiecare an, câte o saptamâna la Roam si una la Ferrara, cu clasa, dar fiecare copil urma sa fie gazduit la câte o familie, despre care habar nu aveam, dar în care aveam încredere, pentru ca si copilul lor urma sa vina o saptamâna sa locuiasca la noi. Este un mod cât se poate de rapid de a învata o limba straina. Si copilul reuseste sa capete siguranta si încredere de sine! Fetele mele vorbesc perfect italiana, engleza, franceza si bineînteles româna si germana)

  7. Alex 8 Martie 2011 la 7:20 pm #

    La mulţi ani de 8 Martie!

  8. Carmen Negoita 8 Martie 2011 la 7:58 pm #

    La multi ani, Gabriela! Iti doresc sa ajungi si la Roma si oriunde te mai poarta gandul. Nici eu n-am calcat pe pamantul Italiei, insa imi doresc sa ajung macar intr-unul din marele orase. 🙂

  9. Mirela 8 Martie 2011 la 11:41 pm #

    Cred că e cel mai minunat oraș din lume. Am promis să mă întorc, cu ai mei doi dragi și sper să reușesc, să văd aproape tot, că nu cred că poți vedea tot! Frumoasă călătorie!
    Gabriela, zâmbește-i primăverii, și te va întâmpina la colțul străzii cu ciorchini de liliac alb! La mulți ani!

  10. Gabriela 9 Martie 2011 la 9:05 am #

    Multumesc tuturor pentru urari, pentru flori si pentru gandurile bune ! Si, in plus, le multumesc si celor care mi-au facut o urare atat de frumoasa, de a vedea Roma … cu ochii mei.

    # Carmen – Si Andrei, cand avea 17 ani, a plecat intr-o excursie, cu un grup din liceul sau, la Szczecin in Polonia. Ca si fetele tale, si el a fost gazduit aproape o saptamana de familia unui elev polonez, pe care noi il cunosteam, fiindca il gazduisem la randul nostru cu doua luni inainte. Diferenta face ca atunci a plecat cu un microbuz si nu cu avionul si, in plus, era „flancat” de trei profesoare.

  11. Adrian 9 Martie 2011 la 9:20 am #

    Este frumos sa vezi geografia acolo unde este si sa cunosti istoria acolo unde s-a intamplat. Ii doresc fiului tau sa continue sa cunoasca lumea. Aceasta bogatie nu se poate pierde.

  12. daniela 9 Martie 2011 la 11:53 am #

    Roma …un oras muzeu in care am poposit doar cateva zile si abia daca am apucat sa vad cate ceva, ata de mare este…Felicitari lui Andrei si tie iti doresc sa savurezi tu insati locurile acelea !

  13. Sanda Nedelcu 9 Martie 2011 la 1:22 pm #

    Frumoase poze, …..frumoase amintiri!
    Incantare, pt. arta de a povesti.

  14. Vania 9 Martie 2011 la 8:08 pm #

    Eu o văd prin intermediul blogului de faţă. Adevărat, am mai văzut şi prin filme. Oricum, e-o destinaţie tentantă!

  15. Maria 10 Martie 2011 la 12:55 am #

    Frumuşel fecioraş ai mămico!
    Roma! Uite că am ajuns să trag şi eu cu ochiul pe acolo prin intermediul pozelor lui Andrei. Tare aşi fi vrut să văd şi poze din biblioteca Vaticanului, dar bănuiesc că nu prea au turiştii acces acolo.
    Ai noştrii tineri ne familiarizează cu multe locuri în care încă nu am ajuns, dar niciodată nu-i târziu. 😉
    Eu am văzut Suedia prima dată prin ochii fiicei mele. Aşa se deschide apetitul. 😆
    Acum revăd Londra prin pozele minunate pe care mi le trimite.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Pentru tine, Lisa! (5) « Cristian Dima - 8 Martie 2011

    […] Mazilu, Costin Comba, La bulivar, Napocel, VirtualKid, Dispecer Blogosferă, Victor, Camelly, Gabriela Neagu, Iulia Diana Mihai, La bulivar, Word of […]

Lasă un răspuns

