Redescopar si eu Romania

11 Mar

Iar am facut imprudenta sa beau o cafea, destul de tarziu, dupa masa, asa ca platesc pentru asta, stand, la miezul noptii, cu ochii fixati in tavan. Nu sunt prea dese situatiile astea, dar si asa tot ma scot din sarite, incat apelez la prietenul My Computer sa imi tina de urat. Si, nu-i asa, noaptea ori dormi, ori citesti, daca nu se lipeste somnul de tine. Asa se face ca am deschis laptopul si, tarziu in noapte, am vizitat cativa dintre bloggerii mei preferati, la ei acasa.  Si, uite asa, am aflat, pasindu-i pragul virtual Elenei Ciric, cum 20 de bloggeri cunoscuti au plecat, pe 7 martie, cu cinci masini Duster, vrand sa Redescopere Romania. Orientativ, itinerariul include Valiug, Baile Herculane, Geoparcul Dinozaurilor (Tara Hategului), Cheile Carasului, Castelul Banloc, Pestera Ponoarele, Podul lui Dumnezeu, Portile de Fier, Cheile Nerei, Brazda lui Novac, Parcul National Retezat, Cetatea Hunedoara, Cetatea Deva, Castelul Magna Curia, Sarmizegetusa, Parcul natural Gradistea, Rezervatia de Zimbri Slivut, Curtisoara (Tg-Jiu), Calimanesti – Caciulata, Baile Olanesti, Pestera Muierii, Pestera Polovragi, Scornicesti, Muzeul Vinului Dragasani, Caracal, Turnul Chindiei (Curtea Domneasca Targoviste), Cetatea Poenari, Castelul Brancoveanu, dar asta nu inseamna ca pe traseu el nu poate suferi modificari. Precizez ca acesta este un proiect Petrom, sustinut de BCRDaciaRomtelecomParalela 45 si Muzeul National al Taranului Roman.

Ideea acestei „expeditii” mi s-a parut atat de faina, incat am simtit, cum rar mi se intampla, ca-i invidiez pe componentii acestui grup select(at), pentru experienta pe care o vor trai in cele 7 zile. Daca este sa vad totusi si partea plina a paharului, redescopar si eu Romania odata cu ei, stand comod acasa in fotoliu.

Am vizitat cateva dintre blogurile excursionistilor, urmarindu-le pasii, dupa primele trei zile ale acestei aventuri, si asa am aflat ca la Oravita exista cea mai veche gara romaneasca, prima farmacie montanista (miniera) de pe teritoriul Romaniei si cel mai vechi teatru din tara. Prima zi presupunea si o incursiune in obiceiurile si traditiile Banatului si, de aceea, grupul a poposit in localitatea Eftimie Murgu, pentru a participa la o traditie locala numita Fasaung. Tot de la Elena am aflat ca „In numeroase sate din Banatul de Sud au loc ceremonii carnavalesti, menite sa puncteze debutul Postului Mare, dar si inceperea unui nou ciclu al naturii, ingroparea anotimpului rece si inceperea celui cald.”

A doua zi, grupul a ajuns si la Podul lui Dumnezeu, unicul pasaj natural  rutier functionabil la nivel national, traversat de DJ 670 Baia de Arama – Drobeta Turnu-Severin. Podul lui Dumnezeu este cel mai mare pod natural al tarii si al doilea ca marime din Europa, dar singurul pe care se poate circula.

Ziua a treia a fost ziua conacelor vechi si a castelelor din Tara Hategului, dar mai multe puteti afla parcurgand acest articol. Citind … printre randuri, am aflat si de manastirea Densus, ca fiind cea mai veche din Romania, in care inca se mai fac slujbe.

Si, inca ceva: voi fi, in continuare, cu ochii pe ei si, de aceea, promit ca voi reveni !

11 Răspunsuri to “Redescopar si eu Romania”

  1. incertitudini 11 Martie 2011 la 10:57 am #

    Dacă n-ai fost în Maramureș, du-te primăvara!
    Este extraordinar!
    O zi frumoasă îți doresc!

  2. Sorina Ivascu 11 Martie 2011 la 5:10 pm #

    Apropo de Fasaung, Gabi: Cuvantul provine din germanul „Fasching” sau „Karneval”. „Carnaval” („Karneval”), care, si el, la randul lui, provine din limba latina „carne vale” (fara carne = deci, postul). Ca sa sarbatoreasca in vechime aceasta perioada de 6 saptamani de interdictii, au decis ca inaintea perioadei de „fast” (post), sa mai sarbatoreasca o data si sa o faca lata, permitandu-si orice nebunie. In Germania, nebun inseana „Narr”, iar simbolul acestei sarbatori este tocmai caciula cu trei zurgalai (ca la nebunul regelui).
    Tocmai miercuri s-a incheiat aici aceasta „nebunie”. Duminica, cu sase saptamani inainte de Paste, se defileaza pe strazi, purtandu-se masti. Aceasta defilare se numeste „Umzug”. Lunea imediat urmatoare se numeste „Rosenmontag” (Lunea trandafirilor – 48 zile inaintea Duminicii Pastelui), apoi vine Faschingsdienstag (Martea carnavalului) si „nebunia” ia sfarsit in Aschermittwoch (Miercurea cenusii, in latina „Dies Cinerum”), care ar trebui sa aminteasca de cele 40 zile petrecute de Iisus in pustiu, pana la venirea sarbatorii. Pastelui.
    Iata ca aceasta traditie este pastrata mult mai bine de catre catolici.
    Aflata aici, aceste lucruri se traiesc mult mai intens si se vad, desigur, nu de fiecare in sens crestin, ci mai degraba ca perioada de dezmat, cand totul e permis. Daca vrei, „permis la nebunie”…

  3. Zina 12 Martie 2011 la 8:18 am #

    Noi am umblat destul de mult prin toate părţile României şi, dacă m-ar fi întrebat cineva, aş fi spus că îmi cunosc ţara destul de bine. Acum am numărat câte cunosc dintre cele enumerate de tine şi am descoperit cu uimire că numai patru ! Vine ea vara !

  4. Gabriela 12 Martie 2011 la 9:04 am #

    # incertitudini – Am fost in Maramures, dar vara si acum vreo treizeci de ani; am retinut recomandarea ta.
    #Sorina Ivascu – Bine ai revenit si multumesc pentru explicatiile detaliate!
    # Zina – Pai asta e farmecul! Nici eu nu ma pot plange ca nu am calatorit pana acum, dar am constatat ca mai am cate ceva de vazut prin tara. In cele ce am scris, de fapt mi-am facut o lista cu ceea ce as vrea sa vad pe viitor.

  5. Geocer 12 Martie 2011 la 10:55 am #

    Chiar nu auzisem de „Podul lui Dumnezeu. Data viitoare cand voi mai merge prin acea zona o sa fac un ocol ca sa-l vad.

  6. LAUR 13 Martie 2011 la 10:01 pm #

    nici eu nu am auzit de Podul lui Dumnezeu !

  7. Catalin 18 Martie 2011 la 4:04 pm #

    Multe dintre punctele alese pentru a fi bifate sunt fie ruine, fie acoperite de praf; dacă vremea va fi frumoasă…echipa se va alege cu o experienţă inedită…

Trackbacks/Pingbacks

  1. Cea care sunt!… « Cati Lupaşcu. În oraşul de cuvinte - 11 Martie 2011

    […] Gina (Ce as fi vrut sa fiu!), si pe care o transmit mai departe la: Andi, Carmen, Cristi, Daurel, Gabi, Madi, Mirela, Oana, Cami, Secretosul, Teo, Onu. Si oricui vrea sa se serveasca, e la […]

  2. Confuz? Scurt ghid de dezmeticire « Gabriela Elena - 11 Martie 2011

    […] şi acest video…PÂNĂ LA […]

  3. Amintiri din Viena « Mirela Pete. Blog - 12 Martie 2011

    […] Daurel, Grişka,  Gabi123,  Vania, Supravieţuitor, Redsky,Scorpiuța, Gabriela Neagu, ,Elisa,Gabriela Neagu, Carmen […]

  4. Parfumul Cenușăresei. Poveste parfumată între bloggeri « Mirela Pete. Blog - 13 Martie 2011

    […] Cati, Gabi123,  Vania, Supravieţuitor,Loc de iubit.Tano, Redsky, Scorpiuța, Gabriela Neagu, Gabriela Neagu, Nea Costache, Virtualkid, Carmen […]

Lasă un răspuns

