Avem romani frumosi

19 Apr

Era o vreme cand imi beam cafeaua de dimineata urmarind stirile la televizor, mai apoi „rasfoind” ziarele electronice. In ultimul timp, in diminetile mele linistite, imi sorb cafeaua citind articole de pe blogurile preferate. Asa am ajuns sa citesc indemnul lui Costin Comba,  care ne propune „sa descoperim romani a caror valoare nu este apreciata asa cum ar trebui.”

Cred ca, mai degraba, ar fi vorba sa-i readucem in atentia publicului, pentru ca unii dintre ei au fost demult descoperiti, dar prea putin mediatizati sau prea usor dati uitarii. Este si cazul Oanei Pellea, care, intr-un moment de cumpana al vietii sale, s-a retras din activitate, fara ca nimeni sa-si puna intrebarea unde este sau daca are nevoie de o mana de ajutor. I-am ascultat povestea tulburatoare, admirand-o pentru hotararea ei de a renunta provizoriu la teatru, pentru a fi alaturi de mama ei, care-si traia ultimele luni din viata … Am respectat-o pentru rolurile pe care le-a jucat, cu profesionalism, cu daruire, cu dorinta de a duce faima teatrului si filmului romanesc peste hotare.

Si pentru ca a oferit mai mult, decat semenii ei au inteles sa-i ofere, pentru mine OANA PELLEA este nu numai un roman valoros, ci si frumos.

Va invit sa intrati in acest joc, marturisind care este pentru dumneavoastra acel roman care merita recunoasterea valorii sale.

12 răspunsuri to “Avem romani frumosi”

  1. Costin Comba 19 Aprilie 2011 la 10:58 am #

    Un mesager al valorii romanesti. Ne bucuram de trairile de pe scena ale Oanei Pelea si o apreciem pentru bucuria cu care se transpune pe scena.

  2. aA 19 Aprilie 2011 la 1:28 pm #

    de cativa ani nu mai urmaresc tv-ul si in afara de cateva bloguri sunt cam rupta de realitate. acum ca m-ai provocat ,voi incerca sa descopar oameni uitati a caror valoare a fost uitata sau ignorata…

  3. Adrian 19 Aprilie 2011 la 2:53 pm #

    Am mai exprimat opinia mea in acest sens. Cread ca se cere prea mult sa ne respectam valorile, daca nu ne impunem sa respectam intai OMUL. Poti urca la etajul 4 fara sa treci pe la etajele 1, 2 si 3? Cum sa invatam sa respectam valorile, personalitatile, celebritatile sau ceva asemanator, daca nu stim sa ne respectam intre noi? OMUL are cea mai mare valoare, pe pamant !

  4. Mordechai 19 Aprilie 2011 la 2:54 pm #

    Ne întâlnim în aprecierea pentru Oana Pellea. De care nu încetez să fiu îndrăgostit, într-un fel adânc şi tăcut.

  5. Zina 19 Aprilie 2011 la 5:28 pm #

    Gabriela, toti romanii care muncesc cu abnegatie, fara a pune in talerele balantei cantitatea de munca si salariul primit pentru asta, sunt buni si frumosi. Daca as nominaliza un caz, as fi nedreapta fata de ceilalti.

  6. Cristi 19 Aprilie 2011 la 5:34 pm #

    Mi-a placut Amza Pellea, ca si actor. Oana imi place in egala masura. Aschia nu sare departe de trunchi. 🙂

  7. Aurora Georgescu 19 Aprilie 2011 la 7:02 pm #

    Intr-adevăr, marile valori ale spiritualităţii româneşti nu trebuie să fie uitate. Mă gândesc la mulţi alţi români pe care ar trebui să-i omagiem în fiecare zi, atâtra timp cât îi mai avem în viaţă şi când spun aceasta am în minte cuplul Ileana şi Romulus Vulpescu, cândva idolii unei întregi generaţii, azi doi bătrâni extraordinari pe care rar îi mai vizitează cineva…

  8. CARMEN 19 Aprilie 2011 la 11:03 pm #

    Îmi place teribil! am citit multe interviuri de ale ei, si mi se pare o tipa deosebit de sincera, curata si inteligenta. Talentul l-a mostenit de la tatal, dar ceea ce este, a dobândit doar prin munca si felul ei de a fi.

  9. 13 angi 19 Aprilie 2011 la 11:22 pm #

    Numele ei deja facea istorie. Ea a muncit mult ca si prenumele sa-si ajunga numele!

  10. incertitudini 21 Aprilie 2011 la 10:53 am #

    Trăim vremuri cețoase- valorile se risipesc printre rânduri.Adesea, Omul este cunoscut abia după ce trece în lumea umbrelor.
    Oana Pellea este nu doar un Nume. Este o emblemă!
    Alătur gestului tău frumos tău câteva gânduri.

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/02/speranta-este-valul-naturii.html

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/01/ne-uneste.html

  11. pandhoraa 21 Aprilie 2011 la 10:50 pm #

    Oana Pellea….respect si consideratie pentru om si pentru artist…
    Cu un tata precum Amza a fost greu sa se gaseasca pe ea si sa-i faca pe ceilalti sa o vada pe Oana Pellea si nu pe fiica lui Amza….
    A reusit…pentru ca este o personalitate care si-a pus amprenta pe rolurile jucate….si cu sensibilitatea caracteristica pe „Jurnalul” care este parte din viata ei…

  12. sophie 24 Aprilie 2011 la 10:47 pm #

    Interesant este ca eu nu ma gandesc la Oana Pellea ca fiind un actor si om mijit in umbra lui Amza Pellea. Si-a croit o cale doar a ei, o placere sa o asculti, o mirare la cat de Om poate fi. Ultima data am vazut-o in filmul „I really hate my job” si m-am uitat la film doar pentru ea.

Lasă un răspuns

